Schorzenie

Borelioza zwana też krętkowicą kleszczową jest to zakaźna schorzenie wieloukładowa, którą wywołują bakterie. Chorobą tą można zarazić się poprzez gryzienie kleszcza. Specjaliści oceniają, iż blisko kilkunastu proc. kleszczy jest nosicielami tej choroby. Warto zdawać sobie sprawę, iż te pajęczaki możemy natknąć się nie tylko w lasach oraz puszczach, lecz dodatkowo w parkach miejskich oraz w innych miejscach, gdzie występuje choćby niewielka zielona powierzchnia – trawa, jednakowoż krzaki. Dlatego wiosną a latem pożądane byłoby każdego dnia obserwować swoje ciało, i raz na siedem dni sprawiać dogłębny przegląd. Należy adresować uwagę na zaczerwienienia zaś plamy, gdyż rumień wędrujący, występujący na nieco dni po ugryzieniu jest jednym spośród pierwszych objawów boreliozy. Diagnoza tej choroby nie trzeba aż do łatwych, a lekarze częstokroć ją mylą z przeziębieniem. Najniebezpieczniejszą spośród jej odmian jest borelioza przewlekła, która objawia się właśnie wysoką gorączką, dreszczami i mocnym zmęczeniem. Borelioza przewlekła może objawić się dodatkowo problemami ze wzrokiem, wypadaniem włosów i problemami skórnymi. Obecnie stosowane są różne metody leczenia. W zależności od stopnia zaawansowania tudzież innych czynników leczenie boreliozy przypuszczalnie być w użyciu od kilku tygodni aż do nawet kilku miesięcy. Obecnie jest nieco metod leczenia tej choroby –antybiotykoterapia natomiast metody naturalne – leczenie ziołami, terapia generatorem plazmowym. Jedna podejście być może egzystować wspierana drugą dając tym samym większe szanse na szybkie wyleczenie.